یوگا از تبلیغ تا تحقیق

بررسی حقیقت یوگا

یوگا از تبلیغ تا تحقیق

بررسی حقیقت یوگا

یوگا از تبلیغ تا تحقیق

در این وبلاگ بر آنیم تا حقیقت یوگا را بدون نقاب آشکار کنیم.
یوگا ویترینی دارد و حقیقتی! آنچه غالبا افراد از یوگا می شناسند ویترین یوگا در فضای تبلیغی است که بسیار متفاوت است با حقیقت یوگا، که به حول و قوه ی الهی با برداشته شدن این نقاب از چهره ی یوگا حقیقت آن آشکار خواهد شد.

  • ۰
  • ۰

🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹

یوگا از تبلیغ تا تحقیق(شماره 11)
 
🔥 یک نفر تصمیم گرفت اسکناس تقلبی چاپ کند ،کاغذ مرغوبی تهیه کرد و با بهترین طرح و رنگ شروع به چاپ اسکناس نمود. بعد که اسکناس را وارد بازار کرد دید هیچ کسی از آن اسکناس استفاده نمی کند، متحیر ماند که چرا این اسکناس تقلبی او مورد استفاده مردم واقع نمی گردد!؟
 به متخصصین این فن رجوع نمود، یک نفر خبره که اسکناس او را دید شروع کرد به خندیدن .
این شخص به او گفت مگر عیب به این اسکناس چیست؟
 آن فرد کارشناس گفت همه ی اقدامات تو خوب بوده، فقط یک اشتباه داشته ای ، و آن اینکه باید رقم اسکناس آن چیزی باشد که رایج بازار است. تو اسکناس ۷ هزار تومانی چاپ کرده‌ای و اصلاً اسکناس ۷ هزار تومانی در بازار وجود ندارد. برای چاپ اسکناس باید مثلاً اسکناس ده هزار تومانی چاپ کنی که در دست مردم هست، ولی چون تو  اسکناسی چاپ کرده‌ای که اصلاً رایج بازار نیست مورد استقبال هم واقع نشده، و این اصلی ترین اصول در تقلب است که جنس قلابی خود را در قالب و شکل رایج در بازار به خورد مردم بدهی.
 
👈در ترویج عرفان های کاذب هم دقیقاً همین اصل تقلب رعایت شده است.

 به عنوان مثال یکی از اصول نیاما (الزامات ) یوگا ، سوادهیایه است .
برای اینکه مردم وحشت نکنند و روی گردان نشوند سوادهیایه را ترجمه می‌کنند به: تعمق در خود، خودشناسی، مطالعه نفس، مشاهده نفس، و وقتی افراد جامعه با این معانی زیبا مواجه می شوند می گویند : چه خوب! این همان دستورات دینی ماست که  خداوند وائمه ما بسیار دعوت کرده‌اند به خودشناسی و مطالعه نفس ،و لذا روایات و آیات قرآن را هم تاییدی بر اثبات حقانیت یوگا می گیرند در صورتی که حقیقت یوگا چیز دیگری است که اگر آن حقیقت به صورت واضح و بدون تقلب به مردم عرضه شود هیچ کس به آن استقبالی نشان نمی دهد.

 حقیقت سوادهیایه و معنای واقعی آن همان است که پتنجلی گفته:
« به سوادهیایه اتحاد و آمیزش با الوهیت دلخواه تحقق می یابد»1.
 
👌توجه به این نکته ضروری است که این دستورالعمل با توجه به فضای مشرکانه هندوئیسم و خدایان گوناگون با اشکال متنوع قابل درک است. آن خدایان متعدد هندوییسم نمادهایی از استعدادهای درونی و نفس هستند که با تمرکز بر آنها شخص احساس یکی بودن با ایشان را پیدا کرده و خود واقعی اش را فراموش میکند. با این تعمق ،تصویر خدای مورد نظر را در درون مجسم می کند و خود را با او یکی میبیند .به تعبیر دقیق تر وجودش را با خدای ذهنی و ساختگی می آمیزد تا در او غرق شود و در واقع سوادهیایه "خود خدا انگاری" است.

________________________________________
۱.یوگاسوتره،فصل 2،بند44

 

  • ۹۹/۰۲/۲۲
  • محسن بنائی

سوادهیایه

نقد_یوگا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی